BS Pay (dawniej Planet Mobile) to darmowa usługa płatności zbliżeniowych, umożliwiająca realizowanie transakcji bezgotówkowych w punktach usługowo – handlowych za pomocą telefonu komórkowego. Aplikacja BS Pay została wzbogacona o szereg funkcjonalności, znacząco ułatwiających życie posiadaczowi kart i usług bankowych oraz zwiększających bezpieczeństwo posługiwania się tym narzędziem.
Aplikacja umożliwia:
- dodanie, modyfikację a także usunięcie karty z portfela Google Pay i Apple Pay,
- aktywację nowej karty bez konieczności kontaktowania się z infolinią banku,
- czasowe blokowanie oraz zastrzeganie kart,
- aktywację zabezpieczenia 3D Secure,
- zmianę kodu PIN, włączanie lub wyłączanie funkcji zbliżeniowej na karcie,
- zarządzanie limitami transakcyjnymi,
- prezentację historii transakcji kartowych do 3 miesięcy wstecz,
- wyszukiwanie bankomatów wraz z opcją nawigacji,
- prezentację stanu dostępnych środków na karcie debetowej lub kredytowej.
Proces uruchomienia aplikacji jest szybki i prosty:
- Pobierz darmową aplikację BS Pay z Google Play lub z App Story z logo
- Zaloguj się na swoim koncie w portalu kartowym www.kartosfera.pl i wygeneruj kod aktywacyjny do aplikacji w zakładce „Aplikacja mobilna” klikając na przycisk „Nowe urządzenie” oraz w zainstalowanej aplikacji BS Pay zaakceptuj Regulamin aplikacji, aby przejść dalej
- Wprowadź kod wygenerowany przez portal kartowy www.kartosfera.pl do aplikacji BS Pay
- Zdefiniuj PIN lub wzór dostępu do aplikacji, następnie powtórz zdefiniowany PIN lub wzór dostępu do aplikacji
- Dokończ aktywację aplikacji w portalu kartowym www.kartosfera.pl w zakładce „Aplikacja mobilna” klikając w przycisk „strzałki” skierowanej w prawo oraz w aplikacji BS Pay kliknij przyciska „Dalej”
- Zapoznaj się z funkcjami aplikacji
UWAGA! Klienci obecnie korzystający z aplikacji Planet Mobile, otrzymają powiadomienie o dostępie do nowej aktualizacji Aplikacji. Z chwilą pobrania aktualizacji, Aplikacja otrzyma nowe logo i nazwę BS Pay. Klient, który nie zaktualizował aplikacji, nadal będzie korzystał ze starszej wersji z nazwą Planet Mobile (pozbawioną nowych funkcjonalności).
Jak dokonać płatności telefonem?
- Odblokuj telefon i/lub zaloguj się do aplikacji.
- Zbliż telefon do terminala.
- Na ekranie telefonu zostanie wyświetlona kwota transakcji.
- Dla kwot powyżej 100 zł wprowadź na terminalu płatniczym kod pin dla karty.
Płatność nie wymaga logowania się do aplikacji, a wyłącznie odblokowania ekranu smartfona. Konieczność logowania się do aplikacji zależy od klienta i od wcześniejszych ustawień aplikacji.
Ważne jest też to, iż do korzystania z płatności nie jest konieczne aktywne połączenie z Internetem, co oznacza, że płatności można dokonywać także w takich miejscach, gdzie dostęp do sieci jest ograniczony (np. w podziemiach).
Pytania i odpowiedzi
- Jaka jest minimalna wersja systemu Android lub iOS, aby móc korzystać z aplikacji BS Pay?
- Czy aplikacja BS Pay działa na urządzeniach z aplikacją bez licencji?
- Czy aplikacja BS Pay jest płatna?
- Dlaczego nie mogę zalogować się do aplikacji BS Pay?
- Rejestrowałem się już w BS Pay. Dlaczego po wejściu do aplikacji wyświetla mi się ekran rejestracji?
- Dlaczego mam zablokowany dostęp do aplikacji?
- Jak mogę odblokować swój dostęp do aplikacji?
- Jakich uprawnień w urządzeniu wymaga aplikacja BS Pay?
- SMS - odczytywanie wiadomości tekstowych (SMS-ów i MMS-ów); odbieranie wiadomości tekstowych (SMS-ów);
- Telefon - bezpośrednie wybieranie numerów telefonu, odczytywanie stanu i informacji o telefonie;
- Zdjęcia, multimedia i pliki - odczytywanie zawartości pamięci USB, modyfikowanie i usuwanie zawartości pamięci USB;
- Pamięć - odczytywanie zawartości pamięci USB, modyfikowanie i usuwanie zawartości pamięci USB;
- Identyfikator urządzenia i informacje o połączeniach - odczytywanie stanu i informacji o telefonie;
- Lokalizacja - aktywowanie i używanie systemu GPS lub innych funkcji znajdowania lokalizacji dostępnych w urządzeniu.
- Inne - pełny dostęp do sieci;
- Czy aplikacja może mnie automatycznie wylogować? Po jakim czasie?
- Nie pamiętam hasła dostępu do aplikacji mobilnej. Jak mogę go odzyskać?
- Chcę usunąć powiązanie swojego urządzenia z kontem. Jak to zrobić?
Powiązanie urządzenia z kontem na Portalu kartowym możesz wykonać również w trakcie rozmowy telefonicznej z Operatorem Contact Center.
- Czy możliwe jest ponowne sparowanie aplikacji mobilnej z kontem kartosfera.pl?
Zasady bezpiecznego korzystania z płatności telefonem:
- Zainstalowanie w smartfonie oprogramowania zabezpieczającego (skanera antywirusowego, zapory sieciowej) oraz jego regularna aktualizacja.
- Unikanie instalowania w smartfonie oprogramowania pochodzącego z nieautoryzowanych źródeł, w tym przekazywanego pocztą elektroniczną lub SMS/MMS. Instalację aplikacji, zwłaszcza z nieznanych źródeł powinna poprzedzać jej weryfikacja przez oprogramowanie antywirusowe.
- Niestosowanie łatwych do odgadnięcia numerów PIN np. 0000, 1111 itp. oraz niezapisywanie kodów PIN w sposób jawny. Nie należy przechowywać zapisanych kodów PIN w pamięci telefonu oraz w innych miejscach, w których istnieje ryzyko jego kradzieży, np. w portfelu. W przypadku podejrzenia ujawnienia kodów PIN nieuprawnionym osobom, należy niezwłocznie dokonać ich zmiany, ponieważ potencjalne straty mogą być znacznie wyższe niż wynikające z limitów transakcji zbliżeniowych.
- Wyłączanie telefonu przed oddaniem do depozytu, szatni, itp.
- Nieoddawanie telefonu do serwisu z kartą SIM-NFC, SD-NFC, jeżeli limit płatności zbliżeniowych nie został wcześniej zablokowany.